Vardagshjälte


Vi har en riktig vardagshjälte på vårt jobb.

Den 14/12 stoppade en kille på vårt jobb ett försök till våldtäkt.
Han gick på Repslagaregatan här i Norrköping när han hörde någon ropa på hjälp
inne i en mörk trång gränd.

Han ropade och gick in där.
Utspringande kommer en tjej gråtandes och ropar på hjälp.

Då kommer även gärningsmannen utspringandes varav jobbarkompisen frågar vad han gör.
Gärningsmannen lägger då benen på ryggen. Efter springar jobbarkompisen.
Han får fatt i gärningsmannen och brottar ner honom och håller fast tills polisen kom.

Det är vad jag kallar en kille med stort civilkurage!

Tjejen och hennes familj var honom evigt tacksamma när de idag möttes i rätten där han vittnade.

Fler vardagshjältar efterlyses!

Här kan du läsa hela artikeln.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra gjort av honom!

Det låter trevligt, jag följer nog dock inte med ut. Det blir fest imorgon med jobbet, sen fest på måndag när det är bloggalan, blir nog helt enkelt för sent för många kvällar :( Jag ska kolla med Christian om han tänkt göra något, antingen kommer vi båda eller jag

2009-01-27 @ 19:20:33
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0