Upp och ner, mest ner.....


Lägesrapport:

Jag mår inte alls bra för tillfället.
Det började med nacken och en kraftig inflammation där. Jag var hos naprapaten och det kändes mycket bättre. Idag har jag dock gråtit till och från hela dagen.
Till slut googlade jag på nätet på utmattningssyndrom (utbrändhet), det var ingen rolig syn....

Symtom på utmattningssyndrom

Utmattningssyndrom ger både fysiska och psykiska symtom. Vanligen har insjuknandet föregåtts av ett eller flera stressrelaterade besvär under en längre period, exempelvis:

  • hjärtklappning
  • sömnsvårighet
  • känslomässig labilitet
  • nedsatt förmåga att hantera krav eller göra saker under tidspress
  • koncentrationssvårigheter
  • påtaglig kroppslig svaghet
  • värk i axlar, nacke, rygg
  • ångest
  • stress
  • yrsel
  • förvirrad
  • mag-tarmbesvär
  • ljudkänslighet
  • lättretlig
  • minnesstörningar
  • trötthet


Nu har jag sjukskrivit mig resten av veckan och imorgon ska jag ringa vårdcentralen och se om de kan hjälpa mig på något sätt.



Kommentarer
Postat av: Malin

Men Vännen då!!! Hoppas VERKLIGEN inte att det är den ökända VÄGGEN du sprungit på!!!

Krya på sig nu o TA DET LUGNT!!!!

MASSA KRAMAR!!!

2011-04-20 @ 18:16:44
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Anette

Oj, låter inte bra. Hoppas du får hjälp och snart är på bättringsväg!

2011-04-24 @ 22:33:21
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0