En mycket fin gärning....


I torsdags ordnande vi på jobbet en affisch åt en kvinna.
Det var mycket bråttom, då hennes bror låg på dödsbädden.
Självklart rykte vi in och fixade det till henne.

Idag kom ett mail....

"Tack snälla ni för planchen.
Min bror gick bort natten till fredagen, så jag är glad att jag hann sätta upp bilden hos honom innan.
Jag kom upp till honom vid lunchtid på torsdagen och satte den på väggen där han låg och tittade.
Han var orolig och ängslig, så jag pratade lugnande med honom
Han visade varken att han såg bilden eller att han hörde vad jag sa.
Men när jag skulle gå därifrån och jag pussade honom på pannan och sa hej då, sa hans flickvän att han vinkade med handen.
Därför vet jag att han både såg bilden och att han hörde vad jag sa.
Det var utsikten från hans brygga i skärgården och den bilden fick han med sig så länge han levde.
Än en gång. Tack allihop....."

Såååå otroligt rörande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0