Stöldgods!


Jag har varit olaglig!
Jag har smugglat ur saker från Thailand.

Mitt smuggelgods är ibland det finaste jag har i min lägenhet.
Den är stor, ca 35cm hög och massiv.

Här är han, min Buddha!



Det är olagligt att föra ut buddha statyer ut ur Thailand.
Det är något många turister inte vet om.
De går på alla fällor. Många buddha statyer i långa rader på diverse marknader och butiker.

Jag tog en chansning och tröck ner denna i ryggsäcken på senaste resan.....
Älskar nämligen buddha och de finns lite överallt i vår lägenhet, i alla storlekar och former.

Man kan ju försöka att se ut som en oskyldig turist om man blir ertappad.
Tror inte att man får mer än böter.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ujuj, att du vågade.

Jo, vi åker i början av mars! Ska ni också till koh chang alltså? vart på ön?

2009-01-29 @ 08:47:51
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0