Brand!


I förrgår vid 21.30 gick jag upp och skulle släcka alla lampor. Jag hade tänkt slänga mig i soffan och kolla lite på tv innan det var dags för sängen.
Mina ögon mötte en brand! Herregud det brann utanför häcken på allmänningen utanför vårt hus. Så fort ut på altanen och minsann det tog sig rejält.
Jag var ensam hemma eftersom Andreas jobbade så jag ringde brannkåren på en gång. Medans jag hade 112 i telefonen så blev det lågor på ca 3m.
Jätteotäckt! Jag sprang in till mina grannar i väntan på brannkåren.
Då kom enn annan granne fram med en brandsläckare och släckte den nästan.
Brannkåren kom och eftersläckte och spanade på platsen.

Det sjuka är att för nästan exakt 1 år sedan brann det på SAMMA ställe!
Konstigt, men brandkillarna trodde att det kunde var någon glasbit eller liknande.

Nu är det vi som köper en brandsläckare! 


Kommentarer
Postat av: Anette

Oj! Tur att det gick bra :)

2010-05-04 @ 22:08:33
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0