"Specialbrödet"


Jag har tidigre nämnt att jag äter enligt LCHF.
Här kommer ett "bröd" vi testade att göra idag.

"Brödet"


Till en liten sats:
125 gr keso
1 1/2 - 2 dl ost
3 ägg
kryddor

Hårdvispa äggvitorna, ha gärna i lite salt för att få det styvt.
Mosa ihop keson med äggulorna med en stavmixer eller sked, rör ihop med den rivna osten.
Krydda med salt , vitpeppar och bladkryddor efter smak.
Vänd försiktigt i den vispade äggvitan.
Klicka ut röran med en sked på en plåt med bakplåtspapper.
Bröden flyter ut lite under gräddning. En liten sats blir ca 8 - 10 bröd, en stor blir ca 35 - 40.
Grädda i 175 grader i 20 minuter

Receptet kommet från Sten Sture Skaldemans bok  GI-NOLL!



Mycket gott och väldigt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det där låter ju gott! Ska tipsa mamma att göra det till pappa eftersom det inte är något mjöl i det :)



Ja nästa gång tycker jag du o jag åker på en shoppingtrip!

2009-06-07 @ 08:56:21
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0